کاملترین مرجع خطای مودم ( قسمت اول )

600 . اگر سیستم در حال شماره گیری باشد و دوباره شماره گیری نمایید این خطا نمایش داده می شود .

601 . راه انداز Port بی اعتبار می باشد .

602 . Port هم اکنون باز می باشد برای بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجددا راه اندازی نمود.

603 . بافر شماره گیری بیش از حد کوچک است .

604 . اطلاعات نادرستی مشخص شده است .

605 . نمی تواند اطلاعات Port را تعیین کند .

606 . Port شناسایی نمی شود .

607 . ثبت وقایع مربوط به مودم بی اعتبار می باشد .

608 . راه انداز مودم نصب نشده است .

609 . نوع راه انداز مودم شناسایی نشده است .

610 . بافر ندارد .

611 . اطلاعات مسیر یابی غیر قابل دسترس می باشد .

612 . مسیر درست را نمی تواند پیدا نماید .

613 . فشرده سازی بی اعتباری انتخاب شده است .

614 . سرریزی بافر .

615 . Port پیدا نشده است .

616 . یک درخواست ناهمزمان در جریان می باشد .

617 .Port یا دستگاه هم اکنون قطع می باشد .

618 . Port باز نمی شود. ( وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند ).

619 . Port قطع می باشد (وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند).

620 . هیچ نقطه پایانی وجود ندارد .

621 . نمی تواند فایل دفتر راهنمای تلفن را باز نماید .

622 . فایل دفتر تلفن را نمی تواند بارگذاری نماید .

623 . نمی تواند ورودی دفتر راهنمای تلفن را بیابد .

624 . نمی توان روی فایل دفتر راهنمای تلفن نوشت .

625 . اطلاعات بی اساسی در دفتر راهنمای تلفن مشاهده می شود .

626 . رشته را نمی تواند بارگذاری کند .

627 . کلید را نمی تواند بیابد .

628 . Port قطع شد .

629 . Port بوسیله دستگاه راه دور قطع می شود. (درست نبودن راه انداز مودم با برنامه ارتباطی).

630 . Port به دلیل از کارافتادگی سخت افزار قطع می شود .

631 . Port توسط کاربر قطع شد .

632 . اندازه ساختار داده اشتباه می باشد .

633 . Port هم اکنون مورد استفاده می باشد و برای Remote Access Dial-up پیکر بندی نشده است (راه انداز درستی بر روی مودم شناخته نشده است) .

634 . نمی تواند کامپیوتر شما را روی شبکه راه دور ثبت نماید .

635 . خطا مشخص نشده است .

636 . دستگاه اشتباهی به Port بسته شده است .

637 . رشته ( string ) نمی تواند تغییر یابد .

638 . زمان درخواست به پایان رسیده است .

639 . شبکه ناهمزمان قابل دسترس نیست .

640 . خطای NetBIOS رخ داده است .

641 . سرور نمی تواند منابع NetBIOS مورد نیاز برای پشتیبانی سرویس گیرنده را بدهد .

642 . یکی از اسامی NetBIOS شما هم اکنون روی شبکه راه دور ثبت می گردد ، ( دو کامپیوتر می خواهند با یک اسم وارد شوند ) .

643 .Dial-up adaptor در قسمت network ویندوز وجود ندارد .

644 . شما popus پیغام شبکه را دریافت نخواهید کرد .

645 . Authentication داخلی اشکال پیدا کرده است.

646 . حساب در این موقع روز امکان log on وجود ندارد .

647 . حساب قطع می باشد .

648 . اعتبار password تمام شده است .

649 . حساب اجازه Remote Access را ( دستیابی راه دور ) را ندارد . ( به نام و کلمه عبور اجازه dial-up داده نشده است ) .

650 . سرور Remote Access ( دستیابی راه دور ) پاسخ نمی دهد .

برد اصلی (MotherBoard) چیست

برد اصلی (MotherBoard) یکی ازاجزای اساسی و مهم کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد.در سال 1982 همزمان با ارائه اولین کامپیوترهای شخصی از برد اصلی استفاده گردید. اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا" بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده 8080 نصب گردید. این برد شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طریق آنها به برد اصلی متصل می گردیدند. در صورتیکه قصد استفاده از فلاپی درایو و یا یک پورت موازی و ... وجود داشت، می بایست یک برد جداگانه تهیه و آن را از طریق یکی از اسلات های موجود، به برد اصلی متصل کرد. وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود. شرکت های آی . بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کردن پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند. برداصلی یک مدار چاپی چند لایه است . مسیرهای مسی که Traces نامیده می گردند، امکان حرکت سیگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمایند. ازتکنولوژی چند لایه استفاده شده تا بدین طریق برخی از لایه های برد ، قادر به حمل داده برای BIOS ، پردازنده و حافظه بوده در حالیکه لایه های دیگر ولتاژ و Ground را بدون نگرانی از اتصال کوتاه جابجا نمایند. اندازه گذرگاه داده (Data Bus) برد های اصلی جدید دارای یک گذرگاه داده ئی شصت و چهار بیتی می باشند. گذرگاه فوق عرض بزرگراهی را نشان می دهد که داده ها در طول آن حرکت و در احتیار پردازنده گذاشته شده و یا پردازنده نتایج عملیات خود را از طریق آنها ارسال می نماید. سرعت و عرض گذرگاه داده ، تاثیر مستقیم بر عملکرد پردازنده دارد . انواع متفاوت گذرگاه ها بشرح ذیل است : اندازه ( بیت ) مشخصات 8/16 Industry Standard Architecture ( ISA ) 8/16 Extended Industry Standard Architecture( EISA) 16/32 MicroChannel Architecture(MCA) 32 VESA Local Bus (VLB) 32/64 Peripheral Component InterConnect (PCI) 32 Accelerated Graphics Port ( AGP) ChipSets Chipsets ، امکانات و پتانسیل های خاصی را برای تراشه پردازنده بر روی برد اصلی فراهم می نمایند. Chipset بمنزله قلب کامپیوتر بوده و مسئولیت کنترل و مشخص نمودن سرعت ، نوع پردازنده ، حافظه و اسلات های استفاده شده را برعهده دارد. یکی از تراشه های موجود بر روی برد اصلی Super I/o Controller نامیده شده و مهمترین وظیفه آن کنترل فلاپی دیسک درایو ، صفحه کلید، موس و پورت های سریال و موازی است . بردهای اصلی جدید دارای تراشه هائی بمنظور حمایت USB ، کارت صدا ، کارت شبکه و ... می باشند.

Spam, Worm, Trojan چه فرقی با هم دارند؟

Spam
 ایمیلی است که بطور اتوماتیک برای اشخاص مختلف فرستاده می شود و اغلب اوقات یک محصول ، سرویس و یا وب سایتی را تبلیغ می کند . Spam ها مانند نامه های تبلیغاتی هستند که توسط پست به شرکت ها یا منازل فرستاه می شوند .
بعضی از
Spam ها شامل مطالب فریبننده می باشند مانند این جمله : " شما برنده خوش شانس ما هستید ، برای اراسل جایزه کافیست اطلاعات زیر را برای مار ارسال کنید " . بعضی دیگر شامل تصاویر و عکسهای غیر اخلاقی می باشند .
Worm
Worm ها نوعی ویروس هستند که اکثراً قابلیت تخریب به شکلی که فایلی را از بین ببرند ندارند . نحوه کار Worm اغلب به این شکل است که در حافظه اصلی کامپیوتر (Ram) مستقر می شوند و شروع به تکثیر خودشان می کنند که این عمل موجب کند شدن سیستم و کم شدن تدریجی فضای Ram می گردد . کرم ها این قابلیت را نیز دارند که برای آلوده کردن کامپیوترهای دیگر از ایمیل یا برنامه های چت استفاده می کنند .
Trojan
اسبهای تروا یا همان
Trojan ، ویروس نیستند ، چرا ؟ به دلیل آنکه بر اساس تعریف ویروس قابلیت تکثیر ندارند . اما این قدرت را دارند که فایلهای سیستم را پاک کنند ، در نحوه کار نرم افزار اخلال بوجود آورند و یا سیستم را از کار بیاندازند . یک اسب تروا در حقیقت یک برنامه مخرب است که خود را به شکل یک برنامه بی خطر و معمولی نمایش میدهد

غیر فعال کردن RecycleBin

از این ویژگی برای غیر فعال کردن RecycleBin استفاده می شود .در واقع این روش همانند پائین نگه داشتن کلید Shift در هنگام حذف فایل ها عمل می کند . رجیستری را باز کنید. و کلید زیر را در آن بیابید . 
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerBitBucket
یک مقدار Dword با نام "NukeOnDelete" ایجاد کرده و مقدار آن را مطابق مقادیر زیر تعیین کنید .
از رجیستری خارج شوید. برای اعمال تغییرات ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد و یا Logoff سیستم خود داشته باشید .

نوت بوک رایگان

روش ثبت نام

 بعد از اینکه روی لینک کلیک کردید وارد سایت می شوید و صفحه ای برایتان باز می شود. اصلا هول نکنید! فعلا نیازی به وارد کردن Username و Password نیست. فقط کافی ست روی شکل Register now.... یک بار کلیک کنید. خوب رسیدیم به صفحه ی اصلی ثبت نام. شما الان باید یک فرم ثبت نام جلویتان باشد. طبق توضیحات روی عکس و با دقت زیاد فرم را کامل کنید. برای محکم کاری بعد از کامل کردن فرم یک بار همه ی آن چیزهایی را که نوشته اید روی یک تکه کاغذ هم بنویسید که بماند برای روز مبادا! بعد از تکمیل زیر فرم بگردید تا دکمه ی Join now! را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. خب. اگر تکمیل فرم را با دقت و بدون اشتباه انجام داده باشید صفحه ای برای شما باز می شود که یا یک لینک دارد که با خیال راحت آن را کلیک کنید. یا اینکه دو تا لینک دارد که شما باید بگردید و لینکی را که نوشته No,Thanks... را انتخاب کنید و وارد صفحه ی بعدی شوید5_ خب حالا وارد یک صفحه ای شدید که خیلی شبیه همان اولین صفحه ای است که آمده بودید. حالا دیگر با خیال راحت Username و Password خودتان را که در فرم ثبت نام وارد کرده بودید در کادرهای مخصوص خودشان بنویسید و سپس روی دکمه ی Login کلیک کنید حالا وارد صفحه ی کاربریتان شده اید. به همین راحتی ! (شکل زیر) 7_ حالا شما باید یک کاری برای این سایت انجام بدهید. از منوی بالای صفحه ی کاربریتان روی گزینه ی Offer کلیک کنید تا وارد این قسمت شوید. (شکل زیر) در این صفحه تعدادی تبلیغ سایت وجود دارد که شما باید روی همه انها کلیک کنید وحتما یکی از اونایی رو که نیاز به خرید نداره مثلا جلوی Requierment نوشته Sign up for a free acount کلیک کنید و اونجا عضو بشید زیاد عجله نکنید. وقتی که سایت کاملا لود شد آن را ببندید و برگردید به همان جایی که بودیم (صفحه ی کاربری) 8_ این بار از منوهای بالای صفحه روی گزینه ی Referrals کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود یک لینک قرمز و خوشگل وجود دارد که همان لینکی است که در گام اول توضیح داده بودم. بله. این لینک همان لینک معروفی است که شما باید از طریق آن برای خودتان عضو بگیرید. پس فعلا این لینک را یک جوری نزد خودتان حفظش کنید تا بعدا برایتان بگویم چه کار کنید.در زیر لینک قرمز قسمتی وجود دارد که تعداد اعضای زیر مجموعه ی شما را همراه با نام کاربریشان نمایش می دهد. همان طور که روی شکل واضح است ما فعلا هیچ کسی را نتوانسته ایم عضو کنیم. واقعا که...!9_ اکنون کار ثبت نام به خوبی و خوشی به پایان رسیده و با کلیک روی گزینه ی Logout باز هم از منوی بالای صفحه می توانید از سایت خارج شوید.از حالا به بعد کار شما این است که هر کسی را که دیدید به زور هم شده بیاوریدش و او را عضو زیر مجموعه تان بکنید. از فامیل و دوست و آشنا و دشمن گرفته تا هر کس دیگری را که فکرش را بکنید. شما می توانید مثل من یک وبلاگ درست کنید و لینکی را که خودتان گرفته اید داخل آن بگذارید و از بینندگان وبلاگتان بخواهید بیایند و عضو شوند. یا اینکه می توانید در چت از دوستانتان بخواهید که اینکار را بکنند. زیاد فرقی نمی کند! البته هر کسی که با لینک شما وارد این سایت شود و عضو بشود یکی از 18 نفر زیر مجموعه ی شما خواهد شد. (لازم بود این را بگویم؟!)بعد از اینکه شما 18 نفر را پیدا کردید و عضوتان شدند نوت بوک به آدرستان ارسال خواهد شد