گوگل چهار خدمت جدید خود را ارائه داد (نرم افزارهای گوگل)

شرکت "گوگل" چهار خدمت رایگان و جدید معرفی کرده‌است که این خدمات جست و جو در اینترنت را به یک فعالیت گروهی بدل می‌کنند.

به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفکتور"، یکی از این خدمات جدید، "گوگل نوت بوک"(‪ (www.google.com/notebook‬نام دارد که به کاربران امکان می‌دهد متون، "لینک"ها و تصاویری که در پی جستجوی‌های اینترنتی بدانها دست یافته‌اند را به صورت یکجا درون یک دفترچه یادداشت نگهداری کنند.

این دفترچه یادداشت در رایانه‌های سرور شرکت "گوگل" نگهداری می‌شود و کاربر می‌تواند از هر رایانه که به اینترنت متصل باشد بدانها دست یافته و در صورت تمایل آنها را در اختیار سایر کاربران نیز قرار بدهد.

یکی دیگر از خدمات جدید این شرکت، "گوگل کو-آپ"(‪(www.google.com/coop‬ نام دارد که کاربران می‌توانند در آن لینکها و صفحات اینترنتی مورد نظر خود را ذخیره کرده و به سادگی در معرض دید سایر کاربران قرار دهند.

به طور مثال یک پزشک می‌تواند با استفاده خدمات "گوگل کو-آپ" چندین وب سایت مرتبط با بیماری ورم مفاصل را در یک لیست مشخص کرده و هر کاربر که در این فهرست ثبت نام کند نیز می‌تواند در صورت جستجوی موارد مشابه در اینترنت، علاوه بر نتایج جستجوی خود، وب سایتهای مشخص شده توسط این پزشک را نیز مشاهده نماید.

از دیگر خدمات جدید "گوگل"، "گوگل ترندز"(‪ (www.google.com/trends‬نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد در میان میلیاردها جستجوی صروت گرفته در موتور جستجوی "گوگل"، با میزان معروف و محبوب بودن کلید واژه مورد نظر جستجوی خود، آشنا شوند.

شرکت "گوگل" به همراه این خدمات جدید، نسخه آزمایشی نگارش چهارم از نرم‌افزار جستجوگر "دسکتاپ" خود(‪Beta‬ ‪ (Google Desktop 4‬را نیز با ویژگی‌ها و قابلیتهای تازه، عرضه کرده‌است.

کارشناسان عقیده دارند شرکت "گوگل" در ماه‌های اخیر با ارائه این قبیل خدمات، خواهان افزایش اطلاعات تولید شده توسط کاربران و افزایش فعالیتهای اجتماعی کاربران اینترنت، به ویژه در زمینه جستجوی اینترنت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد